Zajście w ciążę najczęściej ma związek z przybraniem paru nadprogramowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet chciałoby tego uniknąć. Czy istnieją metody, aby szybko wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.

O odpowiednią figurę warto zadbać już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, aby katować się drakońską dietą. Ciało kobiety w ciąży wymaga trochę więcej kalorii niż zazwyczaj. Ograniczenie wysoko przetworzonego jedzenia oraz słodyczy może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Plusem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To ginekolog decyduje, czy nie ma przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Największym sprzymierzeńcem kobiety w walce o wymarzoną wagę są codzienne spacery z noworodkiem. Przyniosą one korzyści tak samo mamie, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast chodzić powolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży będą kurczyć się w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie okres połogu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można rozpocząć różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy uwielbiają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra sposobność, aby odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twoim mieście. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pozwalają efektywnie odzyskać dawną wagę. Co ważne, nie zajmują dużo czasu, którego przecież brakuje kobietom po porodzie.